Zo mooi! - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Britt - WaarBenJij.nu Zo mooi! - Reisverslag uit Nyaungshwe, Myanmar van Britt - WaarBenJij.nu

Zo mooi!

Blijf op de hoogte en volg Britt

28 Januari 2017 | Myanmar, Nyaungshwe

Ik ben verliefd op Myanmar! Ik kan het niet anders omschrijven. Het land is zo ontzettend mooi. Bij elke nieuwe bestemming valt m'n mond open van verbazing. Zo mooi, zo anders en met niks te vergelijken. De mensen zijn ontzettend vriendelijk, kijken je verlegen aan en dan een glimlach. Het reizen zelf gaat zo makkelijk, mensen willen je graag helpen. En onderweg al veel ogezellige backpackers ontmoet. Kortom, het gaat heel erg goed met me!

Oké, waar nu te beginnen met vertellen haha. De afgelopen anderhalve week heb ik zoveel meegemaakt. Ik zal een paar hoogtepunten uitlichten. Voor iedereen die trouwens foto's wil zien, of een korte dagelijks update: ga naar www.polarsteps.com/brittwee

De eerste magische plek was de Shwedagon Pagoda in Yangon. Een groot complex met een mega grote stoepa die voor een deel bestaat uit goud. De schittering daarvan is bizar. Rondom de stoepa lopen veel monniken en nonnen. Er worden allerlei rituelen uitgevoerd waarvan je geen idee hebt wat het is, maar fascinerend om vanaf een afstand te bekijken. Ik heb hier een aantal uur gezeten en alleen maar gekeken naar wat er om me heen gebeurde. Na zonsondergang ging de verlichting aan en straalde de stoepa nog meer. Echt fantastisch. Hier kwam ook een groepje jongeren uit Yangon tegen die hun Engels wilden oefenen. We hebben gezellig gekletst. Yangon is verder qua bezienswaardigheden niet zo bijzonder. Het is een mega grote stad waar je een hele tijd kunt wandelen zonder andere toeristen tegen te komen. Dat is een bijzondere ervaring opzich!

De volgende bestemming was Pha An. 6 uur in de bus met naast me een katholieke non die redelijk Engels sprak. Super interessant! In Pha An zijn heel veel tempels, pagoda's en boedha beelden. Deze staan vooral in grotten. Dat betekent schoenen uit, sokken uit en op blote voeten lopen. De eerste twee grotten gingen redelijk, het looppad was enigszins glad. Bij de laatste grote was dat helaas anders. Op de blote voeten door gruis en het nodige klimwerk. Bovendien vonden halverwege de grot bouwwerkzaamheden plaats. Haha ja echt niet te geloven. Bouwvakkers die een soort pad aan het aanleggen zijn en daar loop, nou ja lopen eerder strompelen, je dan langs. Oh, waar ben ik toch weer aan begonnen.. maar het uitzicht was aan het einde zo intens mooi! En het mooist, er was een bootje dat je varend door een andere grote weer terug bracht naar het begin. Echt geweldig! De volgende dag heb ik met een scooter over het platteland gereden. Zoveel mensen die daar aan het werk zijn, en uitzichten die onbeschrijfelijk mooi zijn.

Kalaw was de volgende bestemming. Vanaf hier kun je op trektocht naar het Inle Lake. Twee dagen heb ik samen met een ontzettend gezellig groep gewandeld. Prachtige natuur, vriendelijke mensen, lekker eten en heel veel gezelligheid. Wat wil je nog meer? De trektocht was ook nogeens makkelijk te lopen. Geen regen, modder of gladde grond, maar zon en stoffige paden. Met als geweldige afsluiting een boottocht over het Inle Lake. Dat heb ik 's avonds met iemand uit de loopgroep direct herhaald voor de zonsondergang. Adembenemend mooi!!

Gisteren ben ik opnieuw met een boottocht over het Inle Lake geweest. Vissers, drijvende tuinen, tempels, pagoda's teveel om op te noemen. Ik ga straks met een fiets een stukje om het meer, ik ben benieuwd.

Ik zal proberen wat vaker hier een stukje neer te zetten, maar kijk vooral ook op polarsteps :)

Groetjes uit het zonnige Myanmar

  • 28 Januari 2017 - 11:16

    Ton Ter Wee:

    Hatsiekadee Britt, Wat een mooi verhaal, ik wist het natuurlijk al omdat we je via "polarsteps" dagelijks volgen. De foto's die je daar op zet zijn fantastisch mooi en aan de selfies die je maakt zie ik dat je helemaal in je element bent dus ik ben niet verbaast dat je verliefd bent op Myanmar. Het is wel heel mooi dat je dit nu kunt doen nu je between two jobs zit en de tijd kunt nemen om zo van je reis kunt genieten. Hopelijk is het vervolg net zo mooi en het is altijd leuk om nieuwe mensen te ontmoeten die hun eigen verhalen hebben. Veel plezier in het vervolg van je reis en wij blijven je natuurlijk volgen.

    Groetjes en liefs uit een koud IJsselmuiden,
    Pa.

  • 08 Februari 2017 - 07:52

    Ingeborg:

    Klinkt geweldig Britt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 9547
Totaal aantal bezoekers 107230

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 18 Maart 2017

Myanmar, Bangkok en Cambodja

08 Oktober 2015 - 15 December 2015

Vietnam

20 Januari 2008 - 05 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: