Aangekomen in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Britt - WaarBenJij.nu Aangekomen in Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Britt - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Hanoi

Blijf op de hoogte en volg Britt

10 Oktober 2015 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

Gistermiddag ben ik aangekomen in Hanoi :) De vliegreis duurde wel lang, maar gelukkig zat ik naast iemand waarmee het gezellig kletsen was. Bij de overstap in Bangkok regende het en helaas in Vietnam ook. Vandaag was er een miezer regen, de zomerse kleren heb ik nog niet aangehad ;)

De organisatie waar ik vrijwilligerswerk ga doen is iets anders dan verwacht. Het is namelijk veel kleiner. Er wordt tussen 15-17u en 18.30-20.00u les gegeven aan studenten van ongeveer 20 jaar. De avondlessen worden meer bezocht, maar in principe is het dezelfde groep van ongeveer 20 studenten. We zijn met vijf vrijwilligers en de meeste lessen worden in duo's gegeven. Ik ben benieuw hoe dat maandag gaat. Het appartementje waar de lessen worden gegeven is ook ons huis. De woonkamer is het leslokaal, er zijn 2 slaapkamers met airco en een kleine keuken en douche. Het is behoorlijk vol, haha. Gelukkig wordt er heerlijk voor ons gekookt.

Vanochtend heb ik mijn jetlag uitgeslapen en ben daarna gaan wandelen. Op een paar minuten lopen is een mega groot meer. Ik heb mijn ogen uit gekeken op de drukke hoofdstraat. De scooters zijn er in overvloed. Het lijkt wel een beetje op Kathmandu. De chaos en drukte op straat, de smalle hoge huizen, kleine winkeltjes overal en zijstraatjes waar je in kunt verdwalen. Het is alleen wat verzorgder, gewoon asfalt en bijna geen vuilnis op straat.

Morgen hebben we, bij mooi weer, een uitje. We gaan met de studenten een city tour doen. Ik ben benieuwd :)

Groetjes Britt

  • 10 Oktober 2015 - 16:33

    Cliff:

    Gaaf om te lezen! Zijn echt heerlijke werktijden. Veel succes.

  • 10 Oktober 2015 - 17:45

    Ton Ter Wee :

    Hoi Britt fijn dat je op plek bent aangekomen. Regen? Hier de hele dag zon, ik heb een lekker stukje kunnen fietsen. Wij zitten klaar voor de wedstrijd tegen Kazachstan jij bent eroverheen gevlogen. Tot later en veel plezier Ma en Pa,

  • 10 Oktober 2015 - 20:00

    Gerrie Overmars :

    wat leuk Britt zo ver weg hoop dat je er van geniet met alles wat je beleeft en les geven doe voorzichtig en pas goed op je zelf groeten van uit Hasselt

  • 10 Oktober 2015 - 20:22

    Hilde:

    Ha Britt, wat leuk om te lezen! Je hebt dus al heel wat indrukken op kunnen doen in die korte tijd. Bijzonder hoor! Veel plezier morgen met de city tour en succes maandag bij je eerste lessen. Ik ben benieuwd, spannend! Groetjes vanuit Tilburg!

  • 10 Oktober 2015 - 20:57

    Loes :

    Hoi Britt,

    Wat leuk dat je (zo te lezen) vrijwilligerswerk gaat doen. Dat moet weer een heel bijzondere reis worden. Ik ga je volgen want ben heel benieuwd hoe het met je gaat en wat je allemaal gaat doen. Je hebt geen powercut?
    Heel veel plezier en succes!
    Groetjes Loes Remie (ex-reisgenoot Nepal)

  • 17 Oktober 2015 - 10:25

    Britt:

    Hoi Loes,

    Wat leuk dat je me volgt! Ik doe inderdaad vrijwilligerswerk. De studenten krijgen vaak wel engelse les op school, maar kunnen het niet zo goed verstaan en spreken. Het is de bedoeling om de studenten aan het praten te krijgen. Er zijn hier geen powercuts, het is veel meer ontwikkeld dan Nepal ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 107288

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 18 Maart 2017

Myanmar, Bangkok en Cambodja

08 Oktober 2015 - 15 December 2015

Vietnam

20 Januari 2008 - 05 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: