Mịn debuut in de Vietnamese media - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Britt - WaarBenJij.nu Mịn debuut in de Vietnamese media - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Britt - WaarBenJij.nu

Mịn debuut in de Vietnamese media

Blijf op de hoogte en volg Britt

27 Oktober 2015 | Vietnam, Hanoi

Hallo allemaal,

De tijd vliegt voorbij, ik heb het enorm naar mijn zin in Hanoi! Afgelopen week heb ik veel leuke dingen meegemaakt.

Vorige week dinsdag was het Vrouwendag in Vietnam. De organisatie van het vrijwilligerswerk vroeg of wij de avond ervoor wouden deelnemen aan een bloemenceremonie in het kader van Vrouwendag. Eerst zijn we met de groep studenten ergens gaan eten om daarna achterop de scooter naar de ceremonie te gaan. Hanoi is 's avonds zo mooi verlicht, het uitzicht was echt fantastisch. We kwamen terecht op een klein plein waar we moesten wachten op de bloemen, nog steeds in de veronderstelling dat we naar een ceremonie zouden gaan. Nadat er bossen rozen werden gebracht, gingen we verder op de scooter. De groep van ongeveer twintig viel uiteen in groepjes van drie scooters. Oke, blijkbaar nemen we een verschillende route naar de ceremonie dacht ik nog. Het bleek totaal anders. Het was namelijk geen grote ceremonie, maar een klein initiatief om de vrouwlijke schoonmaakster in de stad in het zonnetje te zetten. Bij elke vrouwlijke schoonmaakster die we tegen kwamen, stopten we. Gaven haar een roos, bedankten haar en hup op de scooter op zoek naar de volgende. Best een vreemde ervaring. De meeste vrouwen reageerden gelukkig positief. Het mooiste vond ik eigenlijk om Hanoi bij avond/nacht te zien en met de studenten te kletsen :)

De volgende dag bleek dat onze tour de Vietnamese krant heeft gehaald en dat ik op twee foto's sta. Let vooral op de helm ;)

http://triviet24h.vn/gia-dinh/goc-tam-hon/mot-bong-hoa-ngan-lan-hanh-phuc-47183.html

Dinsdagavond hebben we met de studenten Vrouwendag gevierd. Een klein feestje met lekker eten.

De lessen afgelopen weken waren ook leuk. We hebben discussies gehouden over de rol en het nut van de monarchie, een rechtzaak nagespeeld en gepraat over de dorpjes waar de studenten vandaan komen. Vrijdag was wel heel bijzonder, ik moest samen met een Engelse vrijwilliger naar de bank. Inmiddels raak je eraan gewend om oke te zeggen, te gaan en het ter plekke wel te zien, zoals ook met de 'bloemenceremonie'. In dit geval was de bank niet zomaar een bank, maar het hoofdkantoor van de VPBank in het rijke gedeelte van de stad. Dan voel je je toch wat underdressed in je spijkerbroek en gympies ;) Alle werknemers strak in pak, marmeren vloeren en kroonluchters. Hmm, wat staat ons nu weer te wachten... We werden met de lift meegenomen naar de 11e verdieping en daarna met de trap naar de 12e. Daar zijn we terecht gekomen in een mega vergaderzaal. Helaas werd het uitzicht over de stad beperkt door de zonwering, maar wat een geweldige locatie. Dat er maar vier studenten kwamen opdagen mocht de pret niet drukken.

Zaterdagochtend heb ik weer lesgegeven aan de kleuters, ver buiten de stad. Ook deze keer weer erg leuk. Fijn ook dat je ze een tijdje kunt bezig houden met hoofd, schouders knie en teen ;) De rest van de dag ben ik met een Engels stel op pad geweest. We hebben heerlijk de toerist uitgehangen. Veel plekken in de stad bezocht en genoten van het Vietnamese eten en drinken.

Dit is alweer de laatste week van het vrijwilligerswerk in Hanoi. Ik was van plan om hierna naar Hai Phong te gaan voor nog drie weken vrijwilligerswerk, maar ik heb besloten om daarvan af te zien. De organisatie is namelijk niet helemaal wat ze op voorhand hebben gezegd. Ik heb nu extra tijd om lekker rond te reizen :) Ik ga beginnen in Sapa en daar een trekking door de bergen maken. Ik ben wel toe aan frisse, smog vrije lucht ;)

Groetjes

  • 28 Oktober 2015 - 20:11

    Gerrie :

    hoi Britt ik hoor het wel weer je beleeft van alles best wel spannend maar ook wel weer gezellig zo te horen ga je je laatste week in en dan echt vacantie genieten maar pas goed op je zelf liefs van de overmarsjes

  • 02 November 2015 - 14:19

    Ton Ter Wee:

    Hai Britt, Je zit nu vermoedelijk in de bus naar Sapa, ik heb de plaatje op internet gezien en dat ziet er goed uit. Ik ben ook benieuwd hoe de reis is verlopen omdat je nu echt buiten de stad bent gekomen. Volgens mij kun je in de omgeving van Sapa je prima vermaken en hopelijk krijg je wat meer privacy dan in Hanoi. Gelukkig kun je zelf de locaties uitzoeken waar je gaat overnachten, veel plezier met het maken van een trekking en blijf gezond. In een prachtige, smog vrije omgeving en gezond eten zal het wel lukken, wij gaan vast wel weer van je horen.
    Geniet van je vakantie je hebt er hard genoeg voor gewerkt.
    Liefs en Ciao Pa en Ma.

  • 02 November 2015 - 21:35

    Wilma:

    Hoi Britt,
    Wat een leuk verhaal weer. En dan ook nog in de krant. Die helm ziet er inderdaad super uit. hahaha
    Ik ben benieuwd naar het vervolg van je avontuur.
    Ga je nu in je eentje verder? of doe je dit ook met een groep? Ik wens je een fijne vakantie, geniet er van.
    groeten Bert en Wilma.

  • 03 November 2015 - 20:15

    Lidy :

    Hoi Britt, wat leuk om je berichtjes te lezen. Wat een wereldreizigers hebben we in de familie.
    Mitchel in Australië en jij in het prachtige Vietnam. Na je jarenlange studie mag je het er nu van nemen.

  • 03 November 2015 - 21:17

    Willy:

    Ha Britt, Wat ontzettend leuk om even je verhaal te lezen, kun je een beetje mee genieten.
    Sapa ziet er mooi en uitnodigend uit, ik hoop dat je er een bijzondere tijd hebt. Veel plezier
    en goeie reis nog. Liefs Willy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 107285

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 18 Maart 2017

Myanmar, Bangkok en Cambodja

08 Oktober 2015 - 15 December 2015

Vietnam

20 Januari 2008 - 05 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: