De tijd is voorbij gevlogen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Britt - WaarBenJij.nu De tijd is voorbij gevlogen - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Britt - WaarBenJij.nu

De tijd is voorbij gevlogen

Blijf op de hoogte en volg Britt

13 December 2015 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal,

De tijd is voorbij gevlogen. M'n laatste avond in Vietnam zit er bijna op en de tas is ingepakt. Morgenavond vlieg ik terug naar Nederland.

De afgelopen week heb ik in de Mekong Delta rond gereisd. Het was fantastisch! Het staat zeker in mijn top 5 van mooiste belevenissen in Vietnam. De temperatuur en omgeving was tropisch. Super warm, overal langs de weg banaan en kokosnootbomen en de rivieren zijn prachtig. Ik heb een nacht geslapen in een homestay op een eilandje. Het was een traditioneel bamboehuis op palen boven het water en midden in de natuur. Met een fiets ben ik het eiland rond gegaan. Geweldig om te doen :)

In een andere plaats (Can Tho) heb ik 's ochtends vroeg de zonsopkomst gezien en daarna de drijvende markt bezocht. Wat een spektakel. Boten propvol met alleen meloenen of kokosnoten. Ik heb mn ogen uitgekeken.

Daarna ben ik naar Phu Quoc gegaan, een echt bounty eiland met witte stranden. De hoofdwegen op dit eiland zijn geasfalteerd, maar de kleine weggetjes naar een aantal stranden niet. Dit zijn rood gekleurde zandweggetjes met heel veel hobbels en opstuivend zand. Na ruim een uur over zo'n weggetje te hebben gereden kwam ik op een prachtig punt. Zo ver als ik kon kijken wit strand, blauwe zee en een paar vissersboten aan de horizon. Het mooiste: er was helemaal niemand! Ik had het complete strand voor mezelf :) Aan het einde van deze dag dacht ik mooi bijgekleurd te zijn, tot ik 's avonds ging douchen... M'n bruine benen bleken niet van de zon, maar van het opsnuivende zand haha.

Het vieren van sinterklaas is er niet van gekomen, totdat ik weer werd verrast door Ruige Piet. Al 10 jaar krijg ik op 5 december een gedicht van deze anonieme persoon. Het blijft bijzonder om op deze manier een gedicht te ontvangen. Dat is elk jaar weer een feestje en dit jaar helemaal. Het gedicht was prachtig!! Bedankt Ruige Piet! :)

De afgelopen dagen in Saigon / Ho Chi Minh Stad heb ik de eerste kerstliedjes gehoord. Erg grappig om 'jingle bells' en 'white christmas' te horen terwijl het rond de 30 graden is.

Het voelt nog wat onrealistisch dat mijn reis er morgen al op zit. De afgelopen 9 weken zijn voorbij gevlogen. Ik heb zo ontzettend veel mooie dingen gezien en geweldige dingen meegemaakt. Het was een meer dan fantastische reis! Het reizen heeft me bovendien heel gelukkig gemaakt. Ik had me na al die jaren van studeren niks beters kunnen wensen!

Ik wil jullie allemaal alvast bedanken voor het lezen van mijn belevenissen!! Altijd leuk om de reacties eronder te lezen. Zodra ik terug ben zal ik foto's toevoegen, maar die kun je natuurlijk ook bij mij thuis komen kijken :)

Tot heel snel!

  • 13 December 2015 - 21:26

    Wilma:

    Hoi Britt,

    Weer een prachtig verhaal. Heb je wel een foto van die bruine benen genomen?
    Mooi om te lezen dat het reizen je gelukkig heeft gemaakt.
    Ik hoorde dat je ouders je op de verjaardag van je moeder op gaan halen van het vliegveld.
    Wat is er nou mooier, dan een gelukkig kind op te halen. Super!!
    Ik ben echt benieuwd naar de foto's van de reis, die jij al zo beeldend heb beschreven.
    Goede reis terug en tot ziens.
    Hartelijke groeten van Bert en Wilma.

  • 18 December 2015 - 20:23

    Willy Sietsma:

    Hoi Britt,
    Wat geweldig je reisverslagen, eigenlijk jammer dat het erop zit.
    Je bent al thuis in ons mooie Nederland, fijn dat je het zo bijzonder hebt gehad
    nu maar weer wennen aan de dagelijkse bezigheden. Bedankt voor je reusverhalen.
    Liefs,
    Willy Sietsma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 107287

Voorgaande reizen:

17 Januari 2017 - 18 Maart 2017

Myanmar, Bangkok en Cambodja

08 Oktober 2015 - 15 December 2015

Vietnam

20 Januari 2008 - 05 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: